آنلاین پنجره

چگونه شیشه پنجره دوجداره را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن شیشه پنجره ، مقداری شیشه شوی شرکتی یا محلول های خانگی (که در پایین به آنها اشاره خواهیم کرد) روی سطح اسپری کنید یا اسفنج را داخل محلول بزنید و آبش را بگیرید.

اسفنج را به آرامی از بالا به پایین روی سطح  بکشید و به صورت خطی این کار را ادامه دهید.

در مرحله بعد باید شیشه ها را بدرستی خشک کنیم که این مرحله هم اهمیت بالایی دارد. برای خشک کردن پنجره و شیشه ها می توانید از روزنامه یا پارچه های خشک استفاده کنید. نکته مهم این است که به سرعت پنجره و شیشه ها را خشک کنید تا اثری از خیسی بر روی آن باقی نماند.

تمیز کردن شیشه پنجره
تمیز کردن شیشه پنجره

بهترین محلول های خانگی برای تمیز کردن شیشه پنجره ها

 

برای همه ما تمیز کردن پنجره و شیشه های دوجداره ، کار سختی است ، اما اگر این کار را به درستی انجام دهیم حتما از نتیجه کار راضی خواهیم بود و به زحمتش می ارزد. در اینجا به چند محلول خانگی مور در تمیز گردن شیشه های دوجداره اشاره می کنیم:

محلول صابون

برای درست کردن این محلول باید یک قاشق سوپ خوری مایع ظرف شویی را با چهار فنجان آب مخلوط کنید. بهتر است از آبی استفاده کنید که قبلا آن را جوشانده اید و سرد شده است.

سرکه سفید

محلول سرکه یک راه عالی برای از بین بردن لکه ها و برق انداختن شیشه ها است. اگر می خواهید این محلول معجزه آسا را داشته باشید باید چهار فنجان آب ولرم را با یک فنجان سرکه مخلوط کنید.

سرکه سفید و صابون مایع

مخلوط چهار فنجان سرکه سفید با دو فنجان آب و نصف قاشق چای خوری صابون مایع نیز به شما یک محلول عالی برای تمیزکردن شیشه و پنجره هایتان می دهد.

الکل و آمونیاک

لکه های سخت روی شیشه و پنجره را نمی توانید با محلول های سبک تمیز کنید، بلکه برای تمیز کردن آن ها به کمی الکل نیاز دارید. برای داشتن یک محلول عالی یک فنجان الکل را با یک قاشق سوپ خوری آمونیاک و یک فنجان آب ترکیب کنید.

راه حلهایی برای تمیز کردن شیشه در و پنجره

جوش شیرین و سرکه

اگر سرکه و جوش شیرین را با یکدیگر ترکیب کنید، محلولی به دست می آید که کمی کف کرده است. صبر کنید تا کف آن تمام شود. این ترکیب نیز می تواند به شما در تمیز کردن شیشه هایتان کمک کند.

لیمو

عصاره لیمو نیز می تواند به کمکتان بیاید تا شیشه هایتان را برق بیاندازید. برای استفاده از این محلول باید نصف سرکه سفید را با 4 فنجان آب ترکیب کنید. عصاره لیمو را نیز به آن ها اضافه کنید و خوب به هم بزنید. حالا یک ترکیب عالی برای تمیز کردن شیشه هایتان دارید.

 

بهترین زمان برای تمیز کردن شیشه پنجره ها

نمی توانیم با قطعیت بگوییم که چه زمانی برای تمیز کردن شیشه ها مناسبترین زمان است اما به طور کلی این موضوع بستگی به خودتان دارد. شاید ترجیح بدهید هر هفته یا اینکه دو بار در سال این کار را انجام دهید. اما به هر حال زمانی می خواهید این کار را انجام دهید باید رعایت اصول ایمنی و بهداشتی را مدنظر داشته باشید.

به یاد داشته باشید که پایان فصل زمستان و قبل عید زمان مناسبی برای تمیز کردن پنجره ها است زیرا در این زمان معمولا باد و باران تمام شده و فصل زمستان نیز رو به پایان است. فصل تابستان هم می تواند زمان خوبی برای تمیز کردن پنجره ها باشد، اما به یاد داشته باشید که وقتی آفتاب می تابد این کار را انجام ندهید، زیرا در این صورت شاهد ایجاد لکه هایی بر روی شیشه ها خواهید بود.

شیشه پنجره دوجداره

آنلاین پنجره

تولید کننده انواع در و پنجره دوجداره با استفاده از انواع پروفیلهای upVC ، آلومینیوم ، ترمال بریک ، آلوود و …

آیا نیاز به مشاوره در خصوص در و پنجره دوجداره دارید ؟

با ما تماس بگیرید